En stærk og ansvarlig kommunekasse | Haderslev Radikale Venstre

En stærk og ansvarlig kommunekasse

I Radikale Venstre er vi meget optaget af en langtidsholdbar økonomi i Haderslev Kommune. Vi kan ikke være andet bekendt – også for de kommende generationer.

Vi ønsker:

• At vejen mod en gældfri kommune fortsætter

• At udnytte muligheder bedre for medfinansiering af udvikling af Haderslev Kommune via eksterne samarbejder, fonde og puljer, hvilket betyder at der atter etableres en funktion som fundraiser i Haderslev Kommune til at hjælpe lokale ideer på vej og til at skabe udvikling kommunalt og lokalt. Vedkommende skal også kunne støtte og søge midler til private iværksættere og mindre virksomheder

• At modellen med borgerbudgettering fortsættes og udbygges til gavn for nærdemokrati, oplevelsen af ejerskab og livsglæde